• Kosten & Prijzen

  • Wat kost het huren van een bus?

    De prijs voor de huur van een bus wordt bepaald op basis van het aantal personen en de grootte van de touringcar. Via deze pagina kunt u eenvoudig online een prijs aanvragen. Binnen 24 uur krijgt u via email een offerte.

  • Wat zijn de reserverings- of servicekosten?

    Wij rekenen géén extra service- of reserveringskosten!

  • Wat zijn de kosten als de chauffeur moet wachten door laatkomers?

    Uitloop berekenen wij door tegen een tarief van 12,50 per uur.

  • Wat zijn de kosten als de bus moet worden schoongemaakt?

    Wanneer de bus wordt vervuild op een manier die wij als onredelijk beschouwen, worden er achteraf schoonmaakkosten in rekening gebracht. Deze kosten worden op nacalculatie bepaald.

  • Bestellen & Betalen

  • Ontvang ik een toegangskaart voor de bus?

    U ontvangt de bustickets per email, direct na het afronden van uw bestelling. Deze tickets dient u bij het instappen te vertonen. Lukt het niet om de tickets te downloaden? Neem dan contact met ons op.

  • Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen

    Heeft u de bevestigingsemail niet ontvangen, check dan even uw ongewenste email (spam). Ook kan het zijn dat het enkele minuten duurt voordat de email binnenkomt. Is de email na een tijdje nog steeds niet binnen, neem dan contact met ons op.

  • Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

    Uw kortingscode kunt u invoeren tijdens de laatste stap van het bestelproces. Het te betalen bedrag wordt automatisch aangepast. 

  • Kan ik bij Van Fraassen ook toegangskaarten bestellen van bijvoorbeeld pretparken, dierentuinen, musea etc?

    Dat verschilt per busreis en wordt in de beschrijving duidelijk vermeld.

  • Hoe kan ik betalen?

    Voor georganiseerde busreizen en dagtochten hanteren wij iDeal als standaard betaalmethode. Onze website maakt hierbij gebruik van een beveiligde verbinding. Zo kunt u simpel en veilig betalen.

    Voor het huren van een touringcar en andere maatwerk oplossingen zijn er meerdere mogelijkheden. Hierover kunt u contact met ons opnemen.

  • Wanneer krijg ik mijn factuur?

    Huurt u een touringcar? Dan krijgt u vooraf een factuur. Deze betaalt een wéék voor vertrek. Het kan zijn dat u na de reis een tweede factuur krijgt als eindafrekening.

    Heeft u een georganiseerde busreis besteld? Dan ontvangt u een bevestigingsemail, welke tevens geldt als uw factuur.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Dagtochten en andere georganiseerde busreizen betaalt u tijdens het reserveren. Huurt u een touringcar, dan wordt u verzocht een week van te voren te betalen.

  • Kan ik betalen vanuit het buitenland?

    Als u wilt betalen vanuit het buitenland, dan verzoeken we u om contact met ons op te nemen.

  • Bus & Reis

  • Hoeveel zitplaatsen heeft een bus?

    Van Fraassen heeft verschillende bussen in allerlei uitvoeringen. Er zijn grofweg 6 categorieën. Op deze pagina kunt u de touringcars vergelijken.

    Afhankelijk van uw wensen en onze planning bepalen we 1 a 2 dagen voor vertrek welke bus er wordt gebruikt. Dus als u het exacte aantal stoelen wilt weten, kunt u 1 dag van te voren even bellen.

  • Kan er een rolstoel in de bus?

    Indien u met een rolstoel mee wilt in de bus, dient u dit vooraf aan te geven. We kunnen vervolgens kijken of we een rolstoelvriendelijk voertuig (met lift) kunnen inzetten. In onze Touringcar L kunnen rolstoelen worden geplaatst. Normaliter neemt 1 rolstoel ongeveer 3 tot 4 reguliere zitplaatsen in beslag. Er is plaats voor maximaal 12 rolstoelen. In dat geval blijven er van de 50 reguliere zitplaatsen 6 tot 10 stoelen over. De exacte aantallen zijn afhankelijk van het aantal rolstoelen en de afmetingen van de rolstoelen.

  • Mag er in de bus worden gegeten en gedronken?

    Het is toegestaan om in de bus te eten en (alcoholische) dranken te nuttigen, ervan uitgaande dat u zich fatsoenlijk gedraagt en de bus uiteindelijk netjes achterlaat.

  • Hoe vaak stopt de bus onderweg?

    Dat is voornamelijk afhankelijk van het aantal opstapplaatsen. Dat verschilt per busreis. Uiteraard proberen we het aantal opstapplaatsen en het aantal stops te minimaliseren.

  • Zitten we samen in één bus als we vanaf verschillende plekken opstappen?

    Dat is vaak het geval maar we kunnen het niet garanderen. De definitieve route wordt namelijk bepaald op basis van de opstapplaatsen en het aantal personen waarvoor is besteld. We raden u aan om samen op één plaats op te stappen.

  • Overige

  • Complimenten of klachten?

    Heeft u een compliment of een klacht? Beide vinden we heel belangrijk! Neem daarom altijd contact met ons op als u nog iets kwijt wilt.